onsdag 7 oktober 2009

Mer Ackord!

Äntligen blir det som jag lovat (För jag kan ju inte bara tänka på det nya albumet. Måste tänka på gammalt också)! Men jag höftar lite när det gäller ackorden då jag inte har någon aning längre. Och jag kommer göra det mindre utförligt denna gång också! Men den här låten ska vara hyfsat lätt och lista ut hur det är själv. Det är ett ackord per rad så att säga. 

Låten jag fokuserar på idag är:

Fenrir

Om man spelar akustiskt:
Bm G A Bm

Om man spelar elektriskt (Power Chords, yaya!):
B5 G5 A5 B5 

Kommer antagligen bli rättad av min gitarrist att jag satt något ackord fel. Men det hoppas jag inte. Vet att det börjar med B och slutar med B varje vers. Så det borde vara lugnt.
Inget hjälp med solot får ni heller. Tills gitarristen tabbar ut! ;p 

Till nästa gång! 

Hare bra! Spela in en cover eller något! Skulle vara nice att höra!

Inga kommentarer: